gruppträning:  aktiv tillsammans

Ibland är det bara roligare att träna tillsammans! Vi erbjuder små gruppträningar i privat miljö. Varje grupp består av upp till 5 personer och leds av erfaren fysioterapeut/personlig tränare. Mindre grupper möjliggör att tränaren kan bättre anpassa och korrigera tekniken till varje deltagare - ingen försvinner in i mängden!

Anmälan till alla våra gruppträningar görs separat via vårt kontaktformulär 
här.

Pre- & Postnatal Träning

Blivande Mamma - Denna klass ger dig en säker och genomgående träning samtidigt som den tar hänsyn till de fysiska förändringarna som sker under graviditeten! Övningarna anpassas utefter de olika trimesterna och enskilda fysiska behov. Särskild fokus läggs på att aktivera och särka bäckenbottenmuskulaturen coh de djupa bål- och andningsmusklerna inför förlossning. Allmän styrka, hållning och balans ingår även i träningen. All träning sker under ledning av certifierad instruktör från The Center for Women's Fitness©, USA.
                                                                                   10 tillfällen. Måndagar kl 15.30, nästa startdatum 29 januari 2018.
                                                                                    Instrueras på engelska.

Stark Mamma - Ett säkert och effektivt sätt för dig att stärka kroppen och återinföra träning efter graviditet! Denna grupp lämpar sig till dig som är nybliven mamma (6v-6 mån) samt dig som har kvarstående besvär (6 mån+) i bäcken/rygg, fogar, skador i bäckenbotten, separation av magmuskler och diastas recti med mera. Särskilt anpassade pilatesövningar riktar sig mot att förbättra hållningen, stärka bäckenbottenmuskulaturen, öka bäckenstabiliteten samt minksa och läka separation av magmusklerna. Träningen baseras på beprövade principer från The Center for Women's
                                                                                        Fitness © Pre/Post-Natal Exercise/Pilates Specialist ™
program och leds av
                                                                                    en certifierad pre/postnatal träningsspecialist. Separation i
                                                                                    magmuskulaturen kontrolleras vid första träningstillfället. 
                                                                                   10 tillfällen. Måndagar kl 16.30 eller 18.30, nästa startdatum 29 januari, 2018.
                                                                                       Instrueras på engelska.

Barnvagnsträning - Ta med dig vagnen ut och träna tillsammans med ditt barn och andra mammor! Denna grupp erbjuder en uppfriskande utomhusträning fylld med olika konditions- och styrkeövningar som kan utföras tillsammans med ditt barn och barnvagnen. Resultatet är en rolig, svettig och allsidig träning för både mamma och bebis! Lämplig för kvinnor från 4 månader postnatalt. 
10 tillfällen. Startdatum för våren 2018 meddelas inom kort.

gruppträning pilates

Pilates är en utmärkt träningsform för dig som vill skapa starka, smidiga muskler genom att jobba med kroppen på ett lugnt, kontrollerat och medvetet sätt.  

Pilates Matta Nybörjare - Denna grupp lämpar sig till dig som är nybörjare eller som har besvär från rygg eller nacke. Mycket fokus läggs på korrekt utförande av teknik och andning samtidigt som du stabiliserar i rygg- och bålmuskulaturen. 
10 tillfällen. Måndagar kl 12.00, nästa startdatum 29 januari 2018.

Pilates Matta Fortsättning - För dig som redan har en grundteknik i pilates. Här läggs mer fokus på att fortsätta utmana bålstabiliteten och
                                                                                    stärka hela kroppen genom tyngre och mer komplexa övningar. 

                                                                                        10 tillfällen. Startdatum för nästa kursstart meddelas inom kort.

Pilates & Redskap - Denna klass kombinerar traditionella pilatesövningar med funktionell träning för att ge en mer utmanande och hjärtpumpande träning! Övningar görs i liggande, sittande och stående och använder sig av vikter, pilates bollar, gummiband och pilates maskiner för att skapa starka, tonade muskler. Lämplig för personer med tidigare träningserfarenhet.
10 tillfällen. Startdatum för nästa kursstart meddelas inom kort.

Personlig Duoträning

För dem som efterfrågar ett mer enskilt träningspass erbjuds även personlig duoträning. Ni är 2-3 personer som bestämmer er egna grupp av vänner, kollegor eller familj och tränar samtidigt tillsammans med fysioterapeut/tränare. 

Par & Kompis - Gör träningen roligare genom att träna tillsammans med din partner, sonen/dottern eller bästa kompisarna! Varje träningstillfälle utformas efter önskemål och behov och blandar allt från konditionsträning till styrketräning för en rolig och gemensam upplevelse. 

Senior Plus - För dig som är i dina bästa år och vill blanda det aktiva med det sociala. Träningen utformas efter er egna önskemål - allt ifrån att förbättra golfsvängen till att öka rörlighet och orka vardagen lite bättre. 

Blivande Mamma Duo - Är ni 2 kompisar som väntar barn? Här får ni en säker och effektiv träning som har tagit hänsyn till de förändringar som sker i kroppen under graviditetens gång. Vi blandar allt ifrån pilatesträning till anpassad styrka och hållningsövningar. Fokus även på andning i förberedelse inför förlossningen. 

Stark Mamma Duo - Ni är 2 nyblivna mammor som vill komma igång igen efter graviditeten. Särskild fokus läggs på att stärka bål- och bäckenmuskulaturen samt bygga en stabil core. Vi blandar konditionsövningar med stärkande pilatesövningar och funktionell styrka för att ge en effektiv träning för hela kroppen.