Pre & Postnatal: Skapa En stark Grund

Ibland är det bara roligare att träna tillsammans! Vi erbjuder små gruppträningar i privat miljö. Varje grupp består av upp till 5 personer och leds av erfaren fysioterapeut/personlig tränare. Mindre grupper möjliggör att tränaren kan bättre anpassa och korrigera tekniken till varje deltagare - ingen försvinner in i mängden!

Anmälan till pre & postnal gruppträning sker via vårt
kontaktformulärMöjlighet till Drop-in i mån av plats. 

Blivande Mamma - Denna klass ger dig en säker och genomgående träning samtidigt som den tar hänsyn till de fysiska förändringarna som sker under graviditeten! Övningarna anpassas utefter de olika trimesterna och enskilda fysiska behov. Särskild fokus läggs på att aktivera och särka bäckenbottenmuskulaturen och de djupa bål- och andningsmusklerna inför förlossning. Allmän styrka, hållning och balans ingår även i träningen. All träning sker under ledning av certifierad instruktör från The Center for Women's Fitness©, USA. 

                                                                                
   10 tillfällen. Kursstart måndag den 3:e september 2018, kl 16.30.
                                                                                    

Stark Mamma - Denna klass lägger särskild fokus på att minska bukmuskelseparation (diastas recti) samt på att aktivera musklerna i bäckenbotten och bål. Funktionella styrkeövningar introduceras successivt i syfte att säkerställa en effektiv återgång till mer traditionella träningsformer och motion. Träningen behandlar även kvarstående besvär i rygg, bäcken och ljumskar efter t ex foglossning och SI-leds dysfunktion. Lämpligt från 6 veckor efter förlossning. All träning sker under ledning av certifierad instruktör från The Center for Women's Fitness©, USA.
                                                                                    Bebisar välkomna!

                                                                                  
 10 tillfällen. Kursstart söndag den 9:e september 2018, kl 13.00.
                                                                                  

Mamma Fit - För dig som önskar ett pass med högre puls och fart samt vill bygga upp en stark och säker grund efter graviditeten! Denna klass består av en rolig och pulshöjande blandning av traditionell styrketräning, barre, pilates och funktionell träning. Vid fint väder kör vi även utomhus i Humlegården och njuter av den friska luften. All träning sker under ledning av certifierad instruktör från The Center for Women's Fitness©, USA. Kom och utmana kroppen! Lämpligt från 12 veckor efter förlossning. Bebisar välkomna!

                                                                 10 tillfällen. Kursstart söndag den 9:e september 2018, kl 15.00.