Rehab & Prehab: Att lägga en stark grund

Att träna efter en skada eller i skadeförebyggande syfte behöver inte vara tråkigt - gör det tillsammans med andra!
I våra
Rehab & Prehab grupper använder vi oss av roliga, kreativa och utmanande övningar som hjälper till att lägga en stark och stabil grund och skydda inför framtida skador.  
 

Kursutbud hösten 2018

Anmälan till all gruppträning sker via vårt kontaktformulär. Möjlighet till Drop-in i mån av plats. Boka nu!

Knä Prehab - Denna grupp passar dig som haft en tidigare knäskada, som besväras av återkommande instabilitet och/eller smärta, eller som vill förebygga skador inför kommande träningssäsong! Särskild fokus läggs på att stärka de djupa, stabliserande muskler i fot-, knä- och höftled samt även i bålen. Lämplig för alla åldrar och träningsbakgrund!   *Anmälan är bindande.

10 tillfällen. Söndagar kl 14.00 eller Måndagar kl 15.30 med start den 3:e    
                                                          september.

                                                                         

Pilates Rygg - Denna grupp lämpar sig till dig som är nybörjare eller som har besvär från rygg eller nacke. Mycket fokus läggs på korrekt utförande av teknik och andning samtidigt som du stabiliserar i rygg- och bålmuskulaturen.10 tillfällen med kursstart 3:e september 2018. Instrueras på engelska. 10 tillfällen. *Anmälan är bindande.

Söndagar kl 14.00 eller måndagar kl 17.30 med start den 3:e september.

Crossträning för Dansare - Att träna funktionellt - dvs ej dansrelaterade rörelser - är lika viktigt som att träna utåtrotationen eller hur högt man kan få benet. Inte bara för att undvika överbelastningsskador och låta ”dansmuskler” vila, utan också för att funktionell styrka även påverkar din förmåga och kapacitet inom dansen. Desto bättre allmän styrka du har, desto bättre prestanda kommer du att ha!

                                                                        Crossträning för Dansare har som fokus att stärka de områden som utsätts inom  
                                                                        dansen och därmed undvika de vanligaste skadorna hos dansare. Träningen                
                                                                        består av en blandning av både funktionell och traditionell styrketräning, med
                                                                        inslag av pilates och/eller yoga. 
*Anmälan är bindande.

                                                                        5 tillfällen. Söndagar kl 16.00, måndagar kl 18.30 eller onsdagar kl 9.00 
                                                         med start den 3:e september.